موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 54 صفحه
شماره فایل : 653 mg


قسمتی از این مقاله:

سازمان ها ، بدون تمایل داوطلبانه افراد به همکاری ، قادر به توسعه اثربخشی خرد جمعی خود نیستند . تفاوت همکاری داوطلبانه و اجباری از اهمیت فراوان برخوردار است. در حالت اجباری شخص وظایف خود را در راستای مقررات و قوانین و استانداردهای قابل قبول یک سازمان و فقط در حد رعایت الزامات انجام می دهد. ولی در همکاری داوطلبانه موضوع بیش از وظیفه مطرح است و افراد کوشش ها، انرژی و بصیرت خود را برای شکوفایی توانا یی های خود به نفع سازمان ابراز می کنند.

اغلب ، در این حالت افراد از منافع شخصی خود می گذرند و مسئولیت پذیری در راستای منافع دیگران را در اولویت قرار می دهند. سازمان ها به ویژه سازمان های کشورهای جهان سوم که نیازمند جهشی عمده در افزایش کارآمدی هستند (بهلولی زیناب و همکاران ؛ 1389 : 57) و از آنجا که رفتار شهروند سازمانی یک عامل کلیدی در ایجاد ثبات و حصول اطمینان از بقای سازمانی در زمان عدم اطمینان و تغییر سریع محیطی است (Arif & Chohan ; 2012 : 76). این امر برای آنها میسر نخواهد شد ، مگر آن که عوامل مؤثر بر توسعه رفتارهای شهروندی سازمانی شناسایی و بسترهای لازم برای پیاده سازی این گونه رفتارها فراهم شود .

درواقع بهره وری اندک سازمان های دولتی ایجاب می کند ، زمینه توسعه رفتار شهروندی سازمانی به عنوان مکانیزمی جهت ارتقای بهره وری مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد (بهلولی زیناب ؛ علوی متین؛ درخشان مهربانی ؛ 1389 : 58). به باور بورمن و متويدلو ( 1993) چهار روند و نگرش اهميت رفتار شهروندی سازمانی را مشخص می کند : 1- رقابت جهانی در مورد سرمايه انسانی به ويژه حمايت های سازمانی از ابتكارات ذاتی و درونی كاركنان به طور فزايند های به اهميت رفتار شهروندی سازمانی افزوده است.

2- دومين عامل به سازمان های گروه محور مربوط می شود كه اين سازمان ها نياز بيشتری به مولفه های رفتار شهروندی دارند. 3- سومين عامل ، عملكرد سازمانی و به ويژه نقش ابتكارات ذاتی و درونی كاركنان در كاهش مستمر تعداد كاركنان ، و كوچك سازی به منظور وفق پذيری با تحولات و تمايل برای ظهور و ترويج بيشتر تلاشهای حياتی سازمان هاست. خدمت رسانی به مشتريان و رضايت ارباب رجوع مورد تاكيد قرار می گیرد (ابراهیم پور ؛ خلیلی ؛ حبیبیان ؛ سعادتمند ؛ 1390 : 96).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا