موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 48 صفحه
شماره فایل : 590 mg
رونق صنعت داخلی و به وجود آمدن وسائل مؤثر و جدید تبلیغاتی رشد بیسابقهای را در تعداد مؤسسات تبلیغاتی و نحوه انجام كارهای تبلیغاتی موجب شد تعداد زیادی از مؤسسات تبلیغاتی با سابقه كه قدرت مالی و فنی كار در شرایط جدید را نداشتند یكی پس از دیگری تعطیل شدند و تنها چند مؤسسه تبلیغاتی انگشتشمار توانستند پا به مرحله جدید بگذارند.
معروفترین این مؤسسات عبارت بودند از: زیبا، وگا، سینا، آوا، زهره، فنزی. از سال 1335 به بعد هم مؤسسات جدیدی جای مؤسسات تعطیل شده را گرفتند كه مهمترین آن ها مؤسسات فاكوپا، آوازه، گردونه، كاسپین، كسری و آوا بودند. از سال 1335 طرحهای تبلیغاتی كمكم رنگ و بوی ایرانی به خود گرفتند.
این دگرگونی از سال 1340 به بعد بیشتر به چشم میخورد، در طرحهای جراید و مجلات از ضربالمثلهای ایرانی و عبارات مأنوس مردمی بیشتر استفاده شد. در این هنگام رفته رفته رنگ و روی فیلم های كوتاه كه در ایران تهیه میشد ، تغییر یافت و اگرچه تكنیك این فیلمها ضعیف بود ولی به علت ایرانی بودن موضوع و آشنا بودن چهرهها در بیننده اثر بیشتری بر جای میگذاشت.
در این دوره شكل تهران و شهرهای مهم ایران در شب تغییر میكرد و نور تابلوهای نئون خیابان ها را رنگین میكرد، مجلات فقط به كمك آگهیهای تمام صفحه رنگی روی جلدهای ساده خود را، به چهار رنگ تبدیل كردند. از خصوصیات بارز این دوره شروع یك نوع تبلیغات پر سر و صدا و جنجالی بود كه پایهگذار این سبك را سازمان تبلیغاتی فاكوپا باید شناخت و بعدها چند مؤسسه تبلیغاتی جدید نیز این روش را تعقیب كردند.
اكثر محصولات مصرفی با استفاده از سبك پر سر و صدای تبلیغاتی به بازار میآمدند و میتوانستند رقبای خارجی و شركتهای محدود داخلی را كه ضعیفتر بودند و امكان صرف بودجههای بزرگ تبلیغاتی را نداشتند از میدان خارج كنند (بختایی،1388،ص24).
ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.