موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 62 صفحه
شماره فایل : 584 mg


قسمتی از این مقاله:

حوزة رقابت، سازمانها را مجبور می‌سازد كه با نیاز به كارایی روبرو شوند و آنها را تشویق كنند، از مدیریت دانش برای ارتقاء و عوامل هوشمند استفاده كنند و همچنین آنها را قادر می‌سازند كه از امكانات و ابزارهای تكنیكی استفاده بیشتری نمایند.

سازمان می‌تواند بعضی از دارایی‌های غیر محسوس خود را اندازه‌گیری نماید و از نسبتهای غیرمالی و یا شاخصهایی برای اندازه‌گیری كارایی مدیریت سود جویند. بسته به مهمترین فرایندهای تولید كننده ارزش، هر سازمانی مجبور است كه این دارایی‌ها را انتخاب نماید تا مبنایی برای مقیاس داشته باشد و همچنین شاخصهای سودمندی داشته باشد. اندازه‌گیری دارایی‌های غیرمحسوس كار آسانی نیست، زیرا نه تكنیكهای ویژه‌ای وجود دارد و نه معیارهای ارزیابی.

به علاوه مدیریت نیازمند بدست آوردن صلاحیتها و یا كیفیت‌هاست كه سیستمهای اندازه‌گیری را ایجاد و خصوصیات مشكلات موجود در قلمرو مسائل نامحسوس را بشناسد. بر طبق خصوصیات جاری، اقتصاد دانش در حال بروز باید به حساب آورده شود. به عنوان مثال بعضی از سازمانها مثل شركتهای تكنولوژی پیشرفته و شركتهای خدمات حرفه‌ای از قبل در حال تجربه تأثیرات اقتصاد دانش هستند. مدیریت دانش مستقیماً به قدرت رقابتی دانش یك سازمان مربوط است و در حقیقت دانش موجود می‌تواند با آنچه یك سازمان باید برای اجرای استراتژیك خود بداند، مقایسه شود و نیاز به كارایی سازمانی و استفاده از توسعه دانش فراگیر را برای نیل به سطح قابل قبولی از فرایند مدیریت دانش برمی‌انگیزاند.

مزایای ناشی از مدیریت دانش، بستگی به نوع كاربرد دانش دارد، به عنوان مثال به علت فعل و انفعالات متقابل پایین دانش از قبل آماده شده، انتشارات الكترونیك (مثل تكست بوكسها، سرفصل و دروس الكترونیك) می‌توانند راه مؤثری در صرفه‌جویی هزینه یا افزایش كارایی باشد. از سوی دیگر كاربردهایی كه خاصیت واكنش بیشتر دارند، حمایت برای حل مشكلات ایجاد می‌كنند و همچنین برای ایجاد خلاقیت و ایجاد محصولات جدید، مدیریت باید بین كارایی مدیریت دانش، تعهد عملیات هوشمند و عملكرد ابزارهای فنی، یك تعادل پایدار برقرار نماید.

یك تركیب متناسب از منابع هوشمند می‌تواند به مدیران كمك كنند تا مشكلات را بهتر پیش‌بینی نموده و تلاشهای ابتكاری را هدایت نمایند و به كارایی بیشتر مدیریت دانش یاری رسانند، ضمن آنكه بر دسترسی به اهداف سازمانی تمركز داشته باشند. بر مبنای مجموعه‌ای از ابزارهای فنی SDSS (كار گروهی و واسطه‌ها، عوامل یكپارچه‌كننده سیستم، نرم‌افزار و سخت‌افزار) سازمانها می‌توانند تلاش نمایند كه یك رهیافت جدیدی برای نیل به سطوح بالاتر، تصمیمات استراتژیك یكپارچه، كارایی سازمانی و عملكرد مدیریت دست یابند (قربانی، 77، 1386).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا