موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 56 صفحه
شماره فایل : 572 mg


قسمتی از این مقاله:

هنگامی‌که افراد خود را به‌عنوان معتاد به كار معرفی می‌نمایند، اغلب آن را به سخت كار كردن ارجاع داده به‌طوری‌که توصیف این موضوع، افتخار به شمار می‌رود زیرا در اکثر جوامع، رفتار اعتیاد به كاری تشویق شده و آن را می‌ستایند شناخت اعتیاد به كار سخت است، اگرچه چندین عامل به ما كمك می‌کنند تا بین افراد سخت‌کوش و معتادان بكار فرق قائل شویم. معتاد به كار نه‌تنها سخت كار می‌کند بلكه دارای استانداردهای بالای غیرممکن بوده و دارای حسی كه هیچ‌وقت كافی نیست می‌باشند.

نیاز وی به خوشنود كردن دیگران یك نیروی محركی است كه وی از توجه به تأثیر زیاد كار كردن بر سلامتی وی جلوگیری می‌کند. او دارای حسی بالا برای كنترل مردم و موقعیت‌ها بوده و تفویض كردن مسؤولیت‌ها برای وی سخت است. یك ویژگی بارز معتادان به كار این است كه اگر می‌خواهیم آن صحیح انجام پذیرد، باید آن را خودم انجام دهم.

زندگی معتاد به كار با یك كمبود شدید تعالی روبروست. معتاد به كار زمان كمی را برای گسترش و لذت بردن از روابط شخصی خویش اختصاص می‌دهد. توجه كمی به خود دارد و مشكلات جسمی اغلب نادیده شمرده می‌شوند تا زمانی كه آن‌ها فرد را ناتوان می‌کنند. از كاری به كاری دیگر از موعدی به موعد دیگر، می‌رود معتاد به كار زمانی كه كاملاً در یك پروژه یا چندین پروژه درگیر شود، احساس رضایت می‌کند.

معتاد به كار ممكن است معتاد به هجوم آدرنالین شود كه در هنگام مواجهه با یك بحران پیش می‌آید، معتاد به كار، كار را به‌عنوان فراری از احساسات مشكل به‌کاربرده و در این پروسه آگاهی از نیازها و آرزوهای خویش را از دست می‌دهد.

اعضای خانواده و دوستان معتاد به كار، خود را در مقایسه با كار، پایین‌تر حس می‌کنند و این تجربه اغلب روابط را تیره‌وتار می‌کند. معتادان به كار در هر شغلی یافت می‌شوند؛ و اگر به هر دلیلی كار این افراد به پایان برسد آن‌ها چیزی برای احساس راحتی كردن نخواهند داشت شخصی که ساعات طولانی کار می‌کندضرورتا معتاد به کار نیست اگرچه ساعات طولانی کار یکی از نشانه‌های این پدیده است؛

اما وقتی مردم تا حدی ذهن خود را با کار مشغول می‌کنند که احساس می‌کنند یک نیاز دائمی به موفق بودن و تائید شدن تنها از طریق کار دارند می‌توان آن‌ها را در ردیف معتادان به کار قرارداد. اعتیاد به کار نوعی معتاد شدن به انجام کار یا نوعی انگیزه بی‌اختیار به انجام مداوم کاری در بهترین سطح می‌باشد.

اعتیاد به کار در هر جامعه‌ای می‌تواند روی دهد. بسیاری از سازمان‌ها کارکنان خود را تشویق می‌کنند تا کار آن‌ها بخش مهمی از زندگی اجتماعی و خانوادگی آن‌ها گردد و به‌طورکلی یک فشار فرهنگی عمومی در عملکرد وجود دارد. رقابت موضوع اصلی مکان کار است و از آن تمجید می‌شود رقابتی بودن، هم‌چنین می‌تواند به وجود آورنده نابهنجاری کاری بسیار گردد.

افرادی كه در سازمان‌ها ساعات زیادی كار می‌کنند به‌عنوان داریی محسوب می‌شوند اما با كمی تحقیق می‌فهمیم كه عكس این مسئله وجود دارد و این پدیده اثر مالی برای سازمان‌ها دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.(پور صادق و همکاران 1390، 57)

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا