موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 49 صفحه
شماره فایل : 206 mg


قسمتی از این مقاله:

تعدادی از راهكارهای مهم برای افزایش تعهد سازمانی عبارتند از: 1- بالا بردن پیوستگی عاطفی در كاركنان و درگیر نمودن بیشتر آنها با اهداف سازمان 2- بهبود شبكه های ارتباط در تصمیم‌گیری 3- مشاركت كاركنان در تصمیم‌گیری 4- ارزیابی عملكرد كاركنان به‌منظور ایجاد بازخورد كاری 5- تشریح اهداف و رسالت‌های سازمانی 6- حذف موانع‌كاری 7- تأكید بر جنبه‌هایی كه موجب ارزش احتماعی سازمان می‌شود.

8- ایجاد سیستم‌های مناسب تشویق و تنبیه 9- حذف تبعیض‌ها و روابط نامناسب افراد در محیط كار 10- استقلال نسبی برای انجام وظایف 11- زمینه مناسب برای ایجاد خلاقیت و نوآوری كاركنان 12- غنی‌سازی شغلی 13- اعطای تسهیلات 14- محول كردن سطح بالاتری از مسئولیت به افراد برای انجام شغل (استرون، 1377، 85) همچنین بنابر نظر سالانسیك تعهد را می‌توان افزایش داد تا بتوان به سازمان در حصول به اهداف و جذب منافع موردنظرش كمك كرد با مشاركت دادن كاركنان در تصمیم‌گیری درخصوص اقدامات، می‌توان تعهد آنان را افزایش داد. (نعمت پور،1388) 2-2-6) مشكلات مربوط به تعهد سازمانی نكته‌ای كه درباره تعهد به دفعات بیان می‌شود این است كه جلب تعهد كاركنان به این سادگی كه می‌گویند نیست.

به عبارت‌دیگر تصور این كه یك سازمان از كاركنانی تشكیل شده باشد كه همه منافع مشتركی داشته باشند غیرواقع‌بینانه است. افرادی چون كایرت و مارچ (1963) معتقد بودند یك سازمان در دنیای واقعی، اتتلافی است از گروه‌های ذینفع. این دیدگاه تكثرگرا، مشروعیت منافع و ارزش‌های مختلف را می‌پذیرد و بنابراین چنین می‌پرسند «تعهد نسبت به چی؟» بنابراین همان‌گونه كه كویی و هارتلی (1991) گفته‌اند تعهد یك موضوع همه یا هیچ، چیز نیست بلكه مسئله تعهدهای متعدد یا مختلف یك فرد می‌باشد.

آنها مدعی‌اند كه اگر از كاركنان انتظار نرود و آنها را ترغیب كنند كه شدیداً به مجموعه‌ای واحد از ارزش‌ها و اهداف متعهد باشند، آنها نخواهند توانست با ابهامات و نااطمینانی كه در زمان اعمال تغییر در حیات سازمانی بروز می‌كند، كنار بیایند. هماهنگی با ارزش‌های تحمیلی مانع حل خلاق مشكل خواهد شد و تعهد بالا به سلسله اقدامات كنونی هم مقاومت كاركنان را در برابر تغییر افزایش خواهد داد و هم استرس و نگرانی آنها را در زمان اعمال تغییر. مدیران می‌توانند با بهره‌گیری از یك استراتژی تعهد تا حدی از بروز این مشكلات جلوگیری كنید و باید به نكاتی توجه كنند: اولاً باید پذیرفت منافع سازمان و منافع اعضای آن لزوماً با هم هماهنگ و یكی نیست.

ثانیاً مدیران می‌توانند عنوان كنند كه هر یك از اعضای سازمان از موفقیت سازمان به نحوی از جهت امنیت شغلی، میزان پرداخت‌ها، فرصت‌های پیشرفت و ترقی و غیره بهره‌مند و منتفع خواهند شد. اما متقاعد ساختن كاركنان و اتحادیه‌های تجاری آنها به این كه اقداماتی چون كوچك‌سازی، كاهش هزینه‌ها یا انحلال، كه بر امنیت شغلی و درآمد كاركنان اثر می‌گذارد، به نفع آنها نیز باشد، بسیار دشوار است (آرمسترانگ، 1386، 226-225).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا