موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 87 صفحه
شماره فایل : 155 mg


قسمتی از این مقاله:

در مقالات و نوشتههای مدیریت دانش به طیف وسیعی از عوامل که میتوانند بر موفقیت اقدامات مدیریت دانش تأثیر بگذارند، اشاره شدهاست. محققین و دانشگاهیان هر یک دیدگاه متفاوتی در خصوص مدیریت دانش اتخاذ کرده و گسترهای از راهحلهای فناوری تا مجموعهای از دستورات عملی را در نظر گرفتهاند. با این حال هنوز یک چارچوب استاندارد جهانی که جامع و مانع باشد، برای مدیریت دانش وضع نشدهاست (وبر و همکاران، 2002؛ رابینز تین مونتانا و همکاران، 2001؛ مایر و ریموز، 2003؛ بک‌من، 1998 ).

داونپورت (1998) مؤلفههای اساسی تشکیلدهندهی مدیریت دانش را عوامل فرهنگی، فرایند عمل، سیاست و فناوری میداند (چانگ منگ یو، 2005). در جای دیگر، وی عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل پشتیبانی مدیران و تصمیمگیران کلان، وجود استراتژی دانشمحور در سازمان، ایجاد و توسعهی فرهنگ دانشمحوری، ایجاد و توسعه زیرساختهای فناوری و استفاده از راهبرد مدیریت دانش دانستهاست. هولسایل و جاش(2000) عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل فرهنگ، مدیریت، فناوری، سازگاری سازمانی، انگیزه کارمندان و عوامل بیرونی دانستهاند.

در مطالعه دیگر که توسط آنان در سال 1997 انجام گرفت. آنان عوامل مؤثر در مدیریت دانش را در سه دسته طبقهبندی کردند: مدیریت، عوامل محیطی و عوامل مربوط به منابع اعم از منابع انسانی و مادی. در اکثر الگوهای مدیریت دانش، به نقش سه عامل فرهنگ سازمانی، عوامل فنی و مدیریت اشاره شدهاست که به دلیل اهمیت آنها، در این پژوهش به نقش این عوامل در مدیریت دانش پرداخته میشود. 2-6-1-عامل فنی (فناوري اطلاعات) جديدترين تعريف فناوري اطلاعات كه تعداد كثيري از علما و دانشمندان نظير اندولسن (1999)، كمپل (1999)، ادواردز (1999)، گرام (1999)، شوبر (1999)، ويلدسترم (1999) و ...

بر آن اتفاق نظر دارند، چنين بيان شده است: "فناوريهاي اطلاعات شامل محدوده‌ وسيعي از اختراعات و رسانههاي ارتباطي است كه سيستمهاي اطلاعاتي و افراد را به يكديگر مرتبط ميكنند و عبارتاند از: پست الكترونيكي، كنفرانس صوتي، كنفرانس ويديويي، اينترنت، نرمافزارها، سختافزارها و مانند آن. سيستمهاي اطلاعات و فناوريهاي اطلاعات غالباً در هم پيچيده هستند و معمولاً براي اشاره به همه آنها، اصطلاح فناوريهاي اطلاعاتي را به كار ميبرند (تسانگ ، 2002).

فناوري اطلاعات ميتواند به عنوان ابزار قدرتمندي عمل كند و ابزارهايي مؤثر و كارآمد براي همه وجوه مديريت دانش، شامل تسخير، اشتراك و كاربرد دانش فراهم آورد. مطالعات اخير نشان ميدهند، سازمانهايي كه روي مديريت دانش سرمايهگذاري ميكنند، عموماً براي رسيدن به اهداف خود بر ايجاد زيرساختهاي مناسب فناوري اطلاعات تأكيد دارند. نظام فناوري اطلاعات با سيستمهاي اطلاعاتي، فرآيندهاي كسب اطلاعات و مديريت فناوري اطلاعات ارتباطي تنگاتنگ دارد. سيستمهاي اطلاعاتي: "سيستم اطلاعات" به سيستمي گفته ميشود كه براي كاربران يك سازمان، داده يا اطلاعات فراهم كند. گروهي از نويسندگان، سيستم اطلاعات را همانگونه كه از نامش پيداست، به عنوان سيستم در نظر گرفته و آن را از ديد سيستمي تعريف كردهاند. آنها معتقدند، سيستم اطلاعات را از نظر فني ميتوان به مجموعهاي از اجزاي مرتبط با هم تعريف كرد كه اطلاعات را به منظور حمايت از تصميمگيري و كنترل در يك سازمان، جمعآوري، پردازش، ذخيره و توزيع ميكنند (لاودن ، 2000).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا