موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 36 صفحه
شماره فایل : 118 mg


قسمتی از این مقاله:

هاوردگاردنر روان شناس آمریکایی هوش را در هفت نوع جداگانه مشخص کرده است: هوش زبانی یا کلامی، هوش هنر موسیقی، هوش منطق ریاضی، هوش فضایی، هوش حرکات بدنی، هوش درون فردی یا مهار نفس، و هوش اجتماعی. گاردنر معتقد است که افراد آدمی برای هر مساله خاصی، هوش مربوط به آن مساله را بکار می‌برند. که حال به توضیح هر کدام می پردازیم: 1- هوش زبانی/ کلامی: این هوش مربوط به خواندن و نوشتن و کار با کلمات است.

نویسندگان بزرگ همگی از هوش زبانی/ کلامی قوی برخوردار بوده اند. اگر شما در خواندن و نوشتن مهارت دارید، درواقع این نوع هوش را بروز میدهید( هاوردگاردنر،1934). مشخصه ها و مؤلفه های این هوش : افرادی که این هوش درآن ها مسلط است از مهارت شنیداری بالایی برخوردارند. 2- کلمه ها را چه درگفتار و چه در نوشتار هم از نظر معنایی و هم ازنظر ساختار جمله بندی درست به کار می برند. 3- علاقه به خواندن مخصوصا خواندن داستان و شعر دارند. 4- از بازی با کلمات لذت می برند. مثلا بازی با کلمات هم قافیه. 5- از بازی با جمله هایی که به خاطر هم نشینی حروف متنافر تکرارشان سخت و سبب اشتباه می شود لذت می برند، ولی خود در این مورد مهارت داشته کمتر دچار اشتباه می شوند. 6- به ساختار و صدا و معنا در زبان حساس هستند. 7- به راحتی معنی ومفهوم بعضی از لطیفه ها و جوک ها را می فهمند. 8- دامنه ی حوزه ی لغات مورد استفاده ی آن‌ها نسبت وسیع تراست.

9- کلمه ها و لغاتی که خوانده یا شنیده اند درصحبت هایشان به کارمی برند. 10 می توانند داستان بسازند، داستان هایی را که شنیده یا خوانده اند دوباره تعریف و باز آفرینی کنند. 11- در تعریف وقایعی که دیده اند یا شنیده اند یا خوانده اند مهارت دارند. 12 – اسامی مکان و زمان دقیق و جزییات محل هایی را که دیده اند به خوبی به حافظه می سپارند. 13- از گوش دادن به هر چیزی بیشتر لذت می برند مثلا : از کتاب های گویا 14- از گفتگوهای شفاهی لذت برده و با دیگران از طریق کلام به راحتی ارتباط برقرار می کنند 15- بدون آمادگی قبلی قادرند سخنرانی کنند.

16- در ارایه ی گزارش مثلا گزارش شفاهی سفرهای علمی و غیره توانا هستند. 17- در ارایه ی گزارش های کتبی – توضیح و تفسیر داستان لذت می برند. 18 در فعالیت های ادبی شرکت می کنند. 19- به سرعت تایپ کردن را فرا می گیرند. 20 – در یادگیری زبان های دوم وسوم غیر از زبان مادری خود استعداد دارند. 21- در یادگیری دروس تاریخ، اجتماعی، انگلیسی نسبت به ریاضی رغبت بیشتری دارند.

22- از گوش دادن به رادیو بیشتر ازدیدن تلویزیون لذت می برند. 2- هوش شنیداری/موسیقایی :همانطور که از نامش پیداست این نوع هوش در رابطه با موسیقی است. ستارگان موسیقی و آهنگسازان جزو این دسته هستند. اینها افرادی هستند که ممکن است در مدرسه نمرات خوبی نگرفته باشند اما درزمینه موسیقی میتوانند به موفقیتهای بزرگی برسند چون درک خوبی از اصوات، موسیقی و نظم آن دارند( هاوردگاردنر،1934).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا