موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 37 صفحه
شماره فایل : 115 mg


قسمتی از این مقاله:

چابكي يك توانمندي و قابليت سازماني است كه ساختارهاي سازماني، سيستم‌هاي اطلاعاتي و فرآيندهاي پشتيباني را دربر ميگيرد. خصوصيت مهم و كليدي يك سازمان چابك، انعطاف‌پذيري است. در حقيقيت خاستگاه اصلي "چابكي" به عنوان يك مفهوم در كسب و كار، ريشه در سيستم‌هاي توليدي منعطف دارد. در ابتدا تصور مي‌شد مسير حركت به سمت انعطاف در توليد و ساخت، حركت از خودكارسازي به سمت ايجاد توانايي براي تغييرات سريع مثل كاهش زمانهاي راه‌اندازي و در نتيجه عكس‌العمل سريع‌تر به تغييرات در‌آميخته (تركيب) يا حجم محصول است.

كمي بعد اين نظريه در مورد انعطاف‌پذيري در توليد، به زمينه‌هاي گسترده‌تري از كسب و كار گسترش يافت (نگال و داو، 1991)، و مفهوم چابكي به عنوان يك جهت‌گيري سازماني متولد گرديد. چابكي نبايد با سبك‌باري اشتباه گرفته شود. واژه ناب يا سبك‌بار بودن، عموماً درباره افزايش راندمان و به‌عبارتي انجام بيش‌تر كارها با استفاده از منابع كم‌تر استفاده ميشود. اصطلاحي كه عموماً در ارتباط با توليد ناب به‌كار مي‌رود و به موجودي صفر اشاره دارد، رويكرد "به‌هنگام" است. اما در عمل توجه و تمركز بر روي "حداقل موجودي منطقي" معقولتر و مرتبطتر است.

نكته قابل تامل در اين رابطه، اين است كه اكثر شركت‌هايي كه سيستم توليد ناب را پياده كردهاند، در زنجيره عرضه خود اثري از چابكي نمي‌بينند. صنعت خودرو به عنوان بهترين مثال به طرق گوناگون اين وضعيت پيچيده را نشان مي‌دهد. اگر ريشه اصلي توليد ناب را ردگيري كنيم، به سيستم توليدي تويوتا خواهيم‌رسيد كه بر كاهش و حذف ضايعات تاكيد دارد. درحالي‌كه درس‌هاي آموخته‌شده از سیستم تولید تویوتا و اصول آن تاثيرات عميقي بر فعاليت‌هاي توليدي در نقاط مختلف جهان داشته است؛ اما به نظر مي‌رسد مزاياي تفكر ناب تنها به خود كارخانه‌ها و شركت‌ها محدود شده‌است.

بنابراين موقعيت متناقضي پیش می‌آید: در حالي‌كه توليد خودرو بشدت كارآ شده و زمان عملكرد يا توليد محصول در كارخانه به 12 ساعت و حتي كم‌تر كاهش يافته‌است، اما هنوز موجودي خودروي تكميل شده، تنها به اندازه فروش دو ماه است. به‌علاوه همان‌طور كه مارشال فيشر(1997) بيان مي‌كند، برخلاف گفته‌ها و تبليغات شركت‌هاي خودروساز، مشتري هنوز مجبور است هفته‌ها يا حتي ماه‌ها براي دريافت خودروي انتخابي خود منتظر بماند.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا