قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 40 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 485 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

هایند (1982) سه مفهوم را كه با هم ارتباط دارند، تشخیص داده است. الف) دلبستگی: این جز مبتنی به روان تحلیل گری است: دلبسته ایمن بودن احساس در امان بودن و ایمنی است دلبسته نا ایمن بودن منجر به وابستگی می شود. ب) رفتار دلبستگی: این جزء رفتاری است.

احساسات دلبستگی باعث مجاورت می شود. هولمز (1993) آن را "نظریه فضایی" (فاصله‌ای) نامیده است به دلیل آنكه دلبستگی ها مجاورت و همچنین توانایی اكتشاف را القا می كنند چرا كه اساسی برای حفاظت شخص از خطرات را تهیه كرده‌اند.

ج) نظام رفتاری دلبستگی: این جز شناختی، الگوی ذهنی‌ای است كه فرد از ارتباط با دیگران دارد. نظریه دلبستگی به همان نسبت كه از فرضیه اولیه محرومیت مادر فاصله می گیرد، بر فرآیندهای درون شخصی ایجاد كننده دلبستگی ها بخصوص بر تمایل فطری نوزاد برای جستجوی دلبستگی و برانگیختن پاسخهای مراقبت كننده از طریق آزاد كننده‌های رفتاری اجتماعی، متمركز می شود (فلانگان، 1999 ؛ به نقل از مزرعه شاهی، 1384). 2-7- مبانی روان پویشی نظریه دلبستگی: زیر بنای مفهوم دلبستگی، در واقع همان نظریه روابط موضوعی است.

پایه این نظریه تجسم خود و والدین است كه در دوران كودكی تحول یافته و در روابط نزدیك آینده فرد اثر می گذارند. اگر در ماههای اولیه زندگی كودك، كشاننده های دهانی (نهاد) به طور مرتب و منظم ارضاء شوند، این انتظار در كودك به وجود می آید كه نیازها قابل ارضاء می باشند و درماندگی ناشی از عدم ارضای نیازها برای مدتی طولانی تداوم پیدا نمی كند.

بعد از اینكه كودك 2-3 ماهه شد والدین متوجه می گردند كه در این مرحله هنگامی كه كودك گرسنه یا خسته است گریه ناشی از ناراحتی او كمتر مصرانه است كودك بتدریج در می یابد كه چه كسی مسئول ارضای نیازهای دهانی اوست. این آگاهی كم‌كم تبدیل به وابستگی به آن فرد خاص می شود و سپس محبت، دلبستگی و اعتماد او را سبب می شود (فوگل ، 1997 ؛ به نقل از عارفی، 1383).

طرفداران دیدگاه روان پویشی معتقدند كه نخستین روابط كودك، پایه و اساس شخصیت او را تشكیل می دهد. اگر چه آنها در این ایده كه حدود 12 ماهگی تقریباً همه كودكان به سمت یك پیوند قوی با چهره مادر تحول می یابند، توافق دارند، اما درباره ماهیت و منشأ این ارتباط با یكدیگر توافق ندارند.

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا