قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 33 صفحه
کد فایل: mb 477


قسمتی از این مقاله:

انگیزش شاگرد به درس خواندن از دیدگاه تربیتی اهمیت بسیار دارد زیرا هم هدف است و هم وسیله ای است برای پیشرفت هدف های تربیتی دیگر. در واقع تلاش و رفتار آدمی نه تنها با انگیزه بلکه به عوامل مهم دیگری مانند نیاز، علاقه، مشوق، ارزش و وابستگی کامل دارد. نیازها: نخستین عامل انگیزش نیاز است.

شاگردی که احساس نیاز می کند مفهومش این است که با شرکت در فعالیت معینی نیازش برآورده شود. بنابراین نیاز به موفقیت هنگامی پدید می آید که فرد در رسیدن به هدفی که لازمه اش کوشش رضایت بخش است توفیق حاصل کند. علاقه ها: بررسی ها نشان می دهد که میان موفقیت های تحصیلی و علاقه همبستگی وجود دارد به عقیده درویل (1968)، علاقه مستقیم به خود موضوع یکی از مؤثرترین انگیزه های یادگیری است.

مشوق ها: یافته های پژوهشی تأکید می کنند که معلم می تواند تحسین و تشویق را به عنوان یک عامل مثبت به کار برد و موجب پیشرفت های آموزشی شاگردان شود. همچنین معلمانی که با دقت و دلسوزی به کار آموزش می پردازند بازده کار شاگردانشان خیلی بهتر از آنهایی است که توجه و احساس مسئولیت نمی کنند.

ارزش ها: ادوارد اشپرانگر ارزش ها را بدین قرار مشخص کرده است:ارزش های نظری، اقتصادی، زیبادوستی، سیاسی، مددکاری اجتماعی، دینی و خداپرستی. ارزش ها با جنبه های مختلف زندگی ارتباط پیدا می کنند و دیدگاه ها و رفتارهای انسان را جهت داده و تحت تأثیر قرار می دهند. از همان آغاز تحصیل می توان بنا به نیروی ادراک واقعیت ارزش ها را با دلایل منطقی به آنان آموخت(کدیور، 1390). انتظارات معلم: پژوهش ها نشان داده است که معلمان غالباً با دانش آموزانی که از پیشرفت تحصیلی پایین تری برخوردارند، به گونه ای رفتار می کنند که ممکن است در جهت مخالف انگیزه باشد.

برای مثال گود (1987)، دریافت که معلمان اغلب دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین تر را دور از خود می نشانند، به دانش آموزان ضعیف کمتر از آنها سؤال می پرسند، مدت زمان کمتری را منتظر پاسخ آنها می مانند، سؤال های تکمیلی را برای آنها مطرح نمی کنند، آنها را بیشتر مورد انتقاد قرار می دهند، کمتر آنها را تحسین می کنند، کمتر به آنها بازخورد می دهند و بازخورد آنها از دقت کمی برخوردار است. تمام این رفتارها به کاهش علاقه یا تمایل دانش آموز به درگیر شدن در فعالیت های تحصیلی منجر خواهد شد.

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا