قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 32 صفحه
کد فایل: mb 465


قسمتی از این مقاله:

سرمایه انسانی نشان دهنده موجودی دانش افراد یک سازمان است . بنتیس بر این باور است که سرمایه انسانی به مثابه یک منبع نوآوری و نوسازی استراتژیک . از اهمیت خاصی برخوردار است روس و روس معتقدند کارکنان سرمایه فکری را از طریق شایستگی نگرش و چالاکی فکری شان ایجاد می کنند . به زعم آن ها شایستگی شامل مهارت ها و تحصیلات فرد می شود . نگرش دربرگیرنده جز رفتاری کارکنان می شود و چالاکی فکری فرد را به تغییر رویه ها و تفکر در مورد را حل های نو آورانه مسائل قادر می سازد .

برو کنیگ معتقد است که دارایی های انسانی یک سازمان شامل مهارت ها تخصص . توانایی حل مسئله و سبک های رهبری است (روس،2003 ) .چن و همکاران معتقدند سرمایه انسانی به مثابه مبنای سرمایه فکری اشاره به عواملی نظیر دانش . مهارت . قابلیت و طرز تلقی کارکنان دارد که منتج به بهبود عملکرد جذب مشتریان و افزایش سود شرکت می شود . این دانش و مهارت در ذهن کارکنان جای دارد بدین معنا که ذهن آن ها حامل دانش و مهارت است .

اگر کارکنان متفکر توسط سازمان به نحو مطلوب به کار گرفته نشوند دانش و مهارت موجود در مغز آن ها نمی تواند فعال شود یا اینکه به صورت ارزش بازاری درآید (چن،2004). گرچه در یک سازمان یادگیرنده کارکنان به عنوان مهم ترین در نظر گرفته می شوند آن ها در تملک سازمان نیستند اما سوال مطرح اینکه آیا دانش جدیدد ایجاد شده توسط کارکنان متعلق به سازمان است یا خیز ؟ برای مثال برنامه بیز نرم افزار یک شرکت که در تعطیلات آخر هفته در منزل یک برنامه تدوین می کند آیا شرکت هنوز می تواند ادعا کند که این برنامه متعلق به شرکت است ؟ سرمایه انسانی سبب شده است که سازمان ها تا حد زیادی به دانش و مهارت های کارکنان برای ایجاد درآمد و رشد و همچنین بهبود کارآیی و بهره وری متکی شوند .

منافع زیادی را می توان از اطلاعات بیشتر درباره سرمایه انسانی به دست آورد بر اساس این اطلاعات می توان منابع انسانی را به طور موثر تری در درون سازمان ها تخصیص داد و شکاف های مهارتی و توانایی های منابع انسانی را به آسانی تشخیص داد . به علا وه سرمایه انسانی تسهیل کننده تهیه اطلاعات جامع تر برای سرمایه گذاران یا سرمایه گذاران بالقوه است با وجود اهمیت روز افزون سرمایه انسانی بیشتر سازمان ها هنوز طبق روال سنتی پولی را که برای توسعه منابع انسانی صرف می کنند در صورتحساب های مالی به عنوان یک هزینه و نه یک سرمایه گذاری گزارش می کنند (روسچندر،2002 ). همچنين ، بروكينگ معتقد است دارائي انساني يك سازمان شامل مهارت ها ، تخصص، توانايي حل مساله و سبك هاي رهبري است.

استوارت اظهارمی کند اگرچه دریک سازمان یادگیرنده، کارکنان مهمترین دارایی در نظر گرفته می شوند،با این وجود آنها درتملک سازمان نیستند،چراکه هنوز،بحث داغ این است که آیا دانش جدید ایجاد شده توسط کارکنان، متعلق به سازمان است یا خیر؟برای مثال، برنامه ریز نرم افزار یک شرکت که در تعطیلات آخر هفته درمنزل یک برنامه تدوین می کند ، آیا شرکت هنوزمی تواند ادعا کند که این برنامه متعلق به آن است؟ سرمایه انسانی سبب شده است که سازمان ها تا حد زیادی به دانش ومهارت های کارکنان شان برای ایجاد درآمد ورشد وهمچنین، بهبود کارآیی وبهره وری متکی شوند.(قلیچ لی،1385)

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا