قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 94 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 258 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

ابعاد تغییر سازمانی عبارتنداز:

فناوری : شامل دانش، آگاهی و مهارتی می شود که مشخص کننده میزان شایستگی سازمان است. هدف افزایش کار آیی و عملکرد سازمان است .

ساختار سیستم: شیوه سرپرستی و مدیریت که شامل تغییراتی است که در ساختار ساز ماتی، سیاست ها، سیستم های پاداش، روابط کارمند، شیوه ایجاد هماهنگی، سیستم های بودجه بندی صورت می گیرد. در کارکنان و اعضای سازمان: منظور تغییراتی است که در شیوه نگرش، مهارت، انتظارات، باورها، توانایی ها، و رفتار کارکنان رخ می دهد. خدمات و مشتری محوری: این بعد مربوط به ارائه خدمات جدید، تغییر در شیوه خدمت رسانی یا به طور کامل ارائه شیوه های جدید تکریم ارباب رجوع هست(احمدی و نریمانی،1388).

انواع تغییر انواع تغییر رامی توان از ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار داد، دو روش اصلی برای ایجاد تغییر وجود دارد. تغییرات مرحله ای (به طریق خطی) انتخاب شود،که احتمالاً کار با مهم ترین و اساسی ترین برنامه شروع می شود و تغییرهای ضروری دیگر به نوبت انجام می گیرند., تغییر بنیادی (مبتنی بر نگرش سیستمی) که در آن کُل سازمان، اجزای آن و روابط آن ها، با یکدیگر به طور همزمان تغییر خواهد یافت(میرسپاسی و قهرمانی،1390).

از دید شاه (2010) تغییر به 2 صورت کوچک و بزرگ نمایان می شود که هردو ریشه در فشارهای داخلی و خارجی مرتبط با توسعه نیازهای تجاری در پاسخ به چالش ها دارد((Shah,2010. طباطبایی و همکاران انواع تغییرات (1388) عبارت اند از:جابجایی الگوهای ذهنی، تغییرات سازمانی، تغییرات پرسنلی شامل:تقسیم کار، ایفای نقش، عهده داری مسئولیت و شیوه زندگی شغلی، تغییرات به هم پیوسته تجاری، زمینه های تکنیکی، فرایندی و رویه ها می دانند(طباطبایی و همکاران،1388).

هنسن معتقد است تغییر سه نوع هست که عبارت اند از:

1-تغییر برنامه ای: کوششی آگاهانه و عمدی در اداره رویدادها به نحوی که پیامدی با طرح قبل به نتیجه ای که از قبل تعیین گردیده است منجر گردد. 2- تغییر خودجوش: نوعی دگرگونی است که در کوتاه مدت نشأت گرفته از وقایع طبیعی و پیشامدهای تصادفی ظاهر می گردد.

3- تغییر تکاملی: دگرگونی های بزرگ و کوچک که در درازمدت در یک سازمان رخ می دهد. (احمدی و نریمانی،1388) آکرمن اندرسون (۱۹۸۶)، سه نوع از شایع ترین انواع تغییراتی را که در سازمان ها رخ می دهد، تعریف کرد:تغییر توسعه ای، تغییر انتقالی، تغییر دگرگون ساز(صالحی و همکاران، 1389).

جدول (2-5)انواع تغییرات سازمانی نوع انگیزه ابتدایی جهت گیری چگونگی وقوع تغییر توسعه ای بهبود بهتر عمل کردن دریک حوزه خاص-پروژه محور از طریق آموزش-توسعه مهارت تغییر اتفاقی حل یک مشکل تمرکزگرایی در ساختار-فناوری-پروژه محور فرایند کنترل شده-ساختار حمایتی تغییر دگرگون ساز بقا:تغییر یا مرگ مستلزم تغییر در فرهنگ و رفتار-فرایند محور درگیری و تعهد بالا-فرایند خودآگاهانه به نقل از (صالحی و همکاران، 1389) سادلر بر مبنای دو بعد اندازه یا بزرگی تغییر و زمان استقرار آن چهار نوع از تغییرات سازمانی را مورد اشاره قرار داده است که نگاره 3 نشانگر آن است(میرسپاسی و قهرمانی،1390). جدول (2-6) انواع تغییرات به نقل از (میرسپاسی، قهرمانی،1390)

سطوح تغییر

1-تغییر دانش : بدون آزمایش و کنترل دقیق و مکرر، میزان خطرپذیری برنامه ها بسیار زیاد و تقریباً در تمامی موارد، نتایج آن ها نامطلوب خواهد بود. استفاده از طرح های آزمایشی مناسب به همراه نظارت مبتنی بر روش شناسی می تواند، موجب بهبود و ارتقاء برنامه ریزی شود.

2-تغییر نگرش :داشتن اطلاعات کافی از نتایج مثبت تغییر می تواند نگرش مثبت در افراد ایجاد کند. به منظور ایجاد چنین نگرشی، باید مزیت های تغییر در کلیه سطوح سازمان بررسی و به اطلاع کارکنان برسد.

برنامه های تغییر ماهیتاً نیازمند مدیریت هستند. درعین حال، این برنامه ها باید پیروانی دارای انگیزه، تعهد و تحرک داشته باشد. افرادی که برای مدیریت تغییر انتخاب می شوند باید از برنامه تغییر، حمایت همه جانبه به عمل آورند.

3-تغییر در رفتار فرد: فرهنگ یک سازمان از رفتار افراد شاغل در آن شکل می گیرد و درعین حال بر نحوه رفتار آن ها تأثیر می گذارد.

4-تغییر در رفتار گروه:در تغییر فرهنگ سازمانی، ابتدا افراد و سپس سازمان مورد توجه قرار می گیرد(طباطبایی و همکاران،1388).

شکل(2-3) سطوح تغییر (طباطبایی و همکاران،1388)

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا