چگونه مجوز هوش هیجانی شکل گرفت و چگونه رواج پیدا کرد؟ بحثهای فلسفی در مورد رابطه بین تفکر و هیجانی در فرهنگ مغرب زمین به بیش از 2000 سال قبل بر می گردد.


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
25


برای دسترسی به فایل ورد WORD این مقاله ، بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 206 را دانلود کنید.

چگونه مجوز هوش هیجانی شکل گرفت و چگونه رواج پیدا کرد؟ بحثهای فلسفی در مورد رابطه بین تفکر و هیجانی در فرهنگ مغرب زمین به بیش از 2000 سال قبل بر می گردد. در اینجا به فعالیتهای روانشناسی از سال 1900 میلادی تاکنون اشاره می شود این سالها را میتوان به 5 دوره مستقیم که شامل: -سالهای 1969-1900 دوره ای که در آن مطالعات روان شناختی مربوط به هوش و هیجان، جدا و مستقل از یکدیگر صورت گرفت. سالهای 1989-1970 دورهای که در آن روان شناسان به بررسی چگونگی تاثیرهیجانها و تفکر بر یکدیگر میپرداختند. سالهای 1992-1990 دورهای که درآن هوش هیجانی بعنوان یک موضوع مورد مطالعه و حقیق مطرح گردید.

سالهای 1997-1994 دوره ای که در آن مفهوم هوش هیجانی رواج یافت. از سال 1998 تاکنون که دوران انجام مطالعات شفاف ساز در مورد هوش هیجانی است دوران بایستی دورهای که تحقیقات پیرامون هوش و هیجان در حوزه های جداگانه صورت میگیرد. در حوزه ی هوش، اولین آزمونها ساخته و توسعه پیدا کردند.

دومین دوره، دورهای بود که طی آن پیشرفتهای چندی در زمینه هوش هیجانی صورت گرفت.هوش و عاطفه که قبلا حوزههای جداگانه ای بودند در این دوره در یک حوزه جدید به یکدیگر نزدیک شدند و حوزه دید را بعنوان شناخت و احساس تفکر و عاطفه تشکیل دارند. در سال 1990 و درآغاز دوره سوم تحقیقات زیادی در زمینه هوش هیجانی صورت گرفتن و اصطلاح هوش هیجانی برای توصیف ظرفیت و استعداد انسان بکار رفت واولین آزمون تجربی را که اختصاصا برای اندازه گیری این مفهوم طراحی شد بود مرز استفاده قرار گرفت.

بنابراین دوره سوم یعنی دوره توجه ویژه پژوهشگران برای مطالعه و بررسی پیرامون هوش هیجانی بود. در چهارمین دوره یعنی سال 1997-1994 مجموعه ای از رویدادهای غیر منتظرهای رخ داد منجر به رواج و گسترش بیش از بیش هوش هیجانی شد.در این دوره اصطلاح هوش هیجانی در کتاب پرورش دانیل گلمن رواج زیادی پیدا کرد و در کتاب گلمن هوش هیجانی بعنوان بهترین عامل پیشبینی کننده موفقیت در زندگی معرفی شده است.

اکنون در دوره پنجم قرارداریم که از سال 1998 شروع شده است طی این دوره اصطلاحات و پالایشهای متعددی در ابعاد نظری و پژوهشی هوش هیجانی بهعمل آمده است. مقیاسهای جدیدی برای اندازه گیری هوش هیجانی تهیه شده و پژوهشهای بنیادی تری در این حوزه انجام گرفته است(سیاروچی و همکاران 1383) میانهی سال 1990 گلمن به پژوهش دربارهی هوش هیجانی وجهه عمومی داد و خاطر نشان کرد که هوش هیجانی نیاز بنیادی برای بکارگیری بهرههوشی است. توجه به هیجانها و کاربرد مناسب آنها در روابط انسانی، درک احوال خود و دیگران، خویشتنداری و تسلط برخواستهها، همدلی با دیگران و استفاده ی مثبت از هیجانها در بار -آن (2001) نظریه پردازی دیگری است که هوش هیجانی را به عنوان مجموعهای از ظرفیتها، قابلیتها و مهارتهای غیرشناختی میداند که تواناییهای خود را در برخورد موفقیت آمیز با ضرورتها و فشارهای محیطی افزایش میدهد و باعث بروز رفتارهای سازگارانه و انسان دوستانه از سـوی فرد میشود.

خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا