موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 57 صفحه
شماره فایل : 619 mg


قسمتی از این مقاله:

مشتری وفادار کسی است که به طور مکرر از یک فروشنده کالا و خدمات می‎‎خرد و نسبت به او نگرش مثبتی دارد و به همین جهت خرید از او به تمامی آشنایان خود نیز به طور مصرانه توصیه می‎‎کند. مطالعات نشان می‎‎دهد که 5 درصد افزایش در وفاداری مشتری باعث می‎‎شود 25 تا 85 درصد شرکت افزایش یابد.

این نرخ را هزینه وفاداری گویند (هالوول به نقل از تاج زاده نمین، 1390، ص129) به قول آبرلاهام لینکلن :« شما می‎‎توانید همه مردم را بعضی مواقع گول بزنید» که می‎‎توان این صحبت را در الگوی زیر قرار داد. 1)همه را همیشه نمی توان راضی نگه داشت؛2) همه را بعضی مواقع می‎‎توان راضی نگه داشت؛3) بعضی ها را همیشه می‎‎توان راضی نگه داشت ؛

4) بعضی ها را بعضی مواقع می‎‎توان راضی نگهداشت. ویند در مورد وفاداری مشتریان مطالعه و به صراحت اعلام کرد که مشتریان حال و آینده از نظر وفاداری به پنج طبقه تقسیم می‎‎شوند: 1-مشتریان وفادار کنونی که در استفاده از کالا یا خدمات وفادارند و این کار ادامه می‎‎دهند. 2-مشتریان کنونی که امکان دارد به محصول با نام و نشان تجاری جدید روی آورند.

3- مشتریان موردی که اگر نوع ایجاد انگیزه درست باشد بر میزان مصرف خود از محصولاتی با نام و نشان تجاری مشخص می‎‎افزایند. 4-مشتریان موردی که اگر شرکت رقیب بتواند آنها را به شیوه ای درست تحرک کند از میزان مصرف محصولی با نام و نشان تجاری مشخص می‎‎کاهند. 5-افرادی که در گروه استفاده کنندگان از محصول قرار نمی گیرند، ولی امکان دارد به صورت مشتری در آیند.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.