موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 32 صفحه
شماره فایل : 540 mg


قسمتی از این مقاله:

اطلاعات از دیدگاه های گوناگون دارای تعاریف متفاوتی است. سه مورد از آنها عبارتند از: 1 ) اطلاعات از دیدگاه نظری: اطلاعات به هر نوع داده جمع آورى شده با استفاده از روش هاى مختلفى نظير : مطالعه ، مشاهده ، شايعه و ساير موارد ديگر اطلاق مى گردد. در واژه "اطلاعات" ، بار معنائى از قبل تعريف شده اى در رابطه با کيفيت ، معتبر بودن و يا صحت داده وجود نداشته و امکان برخورد با اطلاعات معتبر ، غيرمعتبر ، واقعى ، نادرست ، صحيح و گمراه کننده ، وجود خواهد داشت .

2) اطلاعات از دیدگاه تئوری اطلاعات: اطلاعات دربردارنده يک معنى خاص خصوصا "در ارتباط با پيشگوئى احتمالى از داده است. در تعريف فوق ، ميزان معنى و محتواى ارائه شده توسط اطلاعات مورد توجه قرار مى گيرد.مثلا" پيامى که به ما اعلام مى نمايد:"فردا خورشيد طلوع مى نمايد " داراى حجم اندکى محتواى اطلاعاتى است در حاليکه يک پيام در رابطه با روز قيامت ، شامل حجم بالائى از اطلاعات است . در تعريف ارائه شده از منظر تئورى اطلاعات ، همانند تعريف ارائه شده قبلى ، توجه خاصى به کيفيت و يا ارزش اطلاعات نمى گردد .

3) اطلاعات از دیدگاه علم « فناوری اطلاعات» علم اطلاعات و فن آورى اطلاعات با اطلاعات به عنوان داده جمع آورى شده ، ذخيره شده ، بازيابى شده، پردازش شده و ارائه شده سروکار دارد . در تعريف فوق نيز به مواردى همچون اعتبار ، کيفيت و ارزش اطلاعات به صورت جانبى ، توجه مى گردد (محمود زرگر ،1383)

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.