موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 36 صفحه
شماره فایل : 217 mg


قسمتی از این مقاله:

در اواخر دهه ۷۰ میلادی مفهوم برنامه‌ریزی مواد موردنیاز معرفی و توسطشرکت IBM پیاده‌ سازی و توسعه پیدا کرد. مهم ترین عیب این سیستم‌ها، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گران ‌قیمتی بود که بعضاً در مراکز دانشگاهی و یا نظامی مستقر بودند. سازمانها در استقرار برنامه‌ریزی مواد موردنیاز با مشکلات زیادی مواجه بودند. از طرف دیگر، این سیستم ارتباط بین تولید و استراتژی‌های رقابتی سازمان را چندان مد نظر قرار نمی‌داد و ظرفیتهای تولیدی سازمان در این سیستم لحاظ نمی‌شد.(صالح شطاط، 2012)

در فاصله سال های 1980 و 1990 میلادی، با توسعه و گسترش برنامهریزی مواد مورد نیاز، مفهوم برنامه ریزی منابع ساخت و تولید ارائه گردید. در اوایل همین دهه نیز سیستمهای برنامهریزی توزیع که مستقل از برنامه ریزی منابع ساخت عمل میکردند وارد این سیستم شده و عملاً مشکل عدم ارتباط این دو سیستم با یکدیگر مرتفع گردید. پس از بکارگیری برنامه ریزی منابع ساخت و گسترش آن در تمام عرصه‌های تولیدی، خدماتی، تجاری، توزیعی و غیره و همچنین اضافه‌ نمودن سیستم‌های پشتیبان تصمیم به آن ها، سیستم برنامه ریزی منابع سازمان ارائه شد.

با ظهور برنامه ریزی منابع سازمان در حوزه تولید، تمامی سیستم‌های تولیدی تحت پوشش قرار گرفتند. بخش‌ها، فرآیند ها و وظایف مختلفی از جمله کنترل کیفیت، نگهداری و تعمیرات، حسابداری و مالی به سیستم‌های تولیدی متصل شده و برنامه ریزی منابع سازمان به عنوان حد فاصل سیستم‌های مدیریت زنجیرهتأمین و مدیریت ارتباط با مشتری مطرح‌گردید. این سیستم بیش از آنکه عنوان جدیدی برای برنامهریزی منابع ساخت باشد، به عنوان سطح بعدی در سطوح تکاملی سیستمهای کامپیوتری طراحی شده است و برای پشتیبانی از عملیات سازمان، گزینه مطرحی است.(براتچ 2001)

با گسترش اینترنت، فناوری برنامه ریزی منابع سازمان منطبق با محیط اینترنت ارائه گردید و در نتیجه تبادل الکترونیکی داده ها و برنامه ریزی منابع سازمان با یکدیگر پیوند خوردند و اینترنت به عنوان جزیی تفکیک‌ناپذیر از برنامه ریزی منابع سازمان محسوب و تحت وب توسعه یافت. همچنین فناوری چند لایه‌ای در معماری سیستم اطلاعاتی در محیط اینترنت در نظر گرفته شد.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا